Lyllos mig

I dag var det världsklass på mitt pressfika.
Medan alla andra smaskade ostsmörgås fick jag en med skagenröra, riktig krabba, räkor, gurka, tomat och salladsblad.
GIF-Lasse kan göra smörgåsar han.
Jag satte mig först i ett hörn för att inte avundsjukan skulle bli allt för stor, men det hela spred sig. Sasse kom nämligen förbi för att se vad jag fått. Gott var det ska ni veta. Särskilt gott eftersom det bara är jag som får. Inte ens GIF-Lasses son TT-Jimmy får smaka. Han får äta ost som alla andra.

Av vaktmästaren blir jag då inte särbehandlad. Han är konstant grinig.
- Jag har inte betalt för att jobba över.
- Ja, det vet jag, för det har jag hört några gånger.
- Det är alltid du som sitter kvar här inne.
- Det är för att jag är fotograf. Uppkopplingen är för dålig i det andra pressrummet. Jag kan inte skicka bilder därifrån.
- Säg det till gf.
- Vad då gf?
- G-I-F. Det är laget här.
- Jag förstår att du inte vill jobba över, du måste nog hem och sova.
- Det måste nog du med.
- Ha en trevlig kväll.
- Detsamma till dig damen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen lyllos dig... Högertrappen är en fin trapp... Välkommen dit!

2008-09-25 @ 10:06:43
Postat av: Johanna

Han verkar söt ändå... eller så är det din röst som jag hör när jag läser det här, och du pratar som du skriver - enkelt och sött.

2008-10-02 @ 21:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback