Pojken med ett guldhjärta

Jag är väldigt rörd. Jag har fotograferat en sjuk pojke.
Han ska kanske dö.
Reportern provade en ring som hon hittade på hans rum.
- Du kan få den, sa pojken.
Sedan skruvade han på sig och verkade bli lite orolig.
- Jag måste gå ut ett tag, sa han.
- Var ska du? frågade mamman.
- Jag vill inte säga, jag måste bara ut.
Efter ca 20 minuter var pojken tillbaka igen.
- Det ska vara rättvist. Här får du, sa han till mig.
Han hade varit till guldsmedsaffären och köpt ett underbart fint halsband.
Det hänger runt min hals nu och mitt hjärta är väldigt varmt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett halsband och en katt...

2008-09-21 @ 10:28:58
Postat av: Klas

Ibland skriver du väldigt konstiga inlägg på din blogg. Man kan inte berätta en sån här historia på samma sätt som man i förbigående berättar att nån bjöd på godis. Detaljer människa! Du har komprimerat ett mittuppslag till en notis. Skärpning Pernilla. Gör om. Gör rätt.

2008-09-21 @ 11:25:49
Postat av: elin aa

fina pernilla. jag håller inte med klas. jag tycker att det här var en alldeles alldeles underbar text. den fick mig tårögd just för att den var så kort och så osentimental. du är ett geni!

2008-09-23 @ 15:34:07
Postat av: Johanna

Jättefin text. Och framför allt en fin pojke.

2008-10-02 @ 21:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback