Zlatan är helig här

Hej då Stockholm, hej då Göteborg. Hej Malmö.

Att jag inte förstått hur bra Malmö är förrän nu...

Det är ju helt fantastiskt här nere i södra Sverige.

På min senaste Malmö-tripp hann jag inte uppfatta hur bra staden faktiskt är. Den gången skulle jag göra Sverige på en dag.

Jag och reportern badade i Sundet tidigt på morgonen, sedan flög vi vidare till Stockholm där vi gick på Skansen och klappade en ko. Efter det flög vi till Kiruna och tog där en hyrbil till Abisko. På ett berg badade vi igen, fast i snö denna gång. Sedan flög vi tillbaka till Malmö och drack cider på Lilla torg.

 

I går satt jag åter på Lilla torg, men då drack jag rödvin och lyssnade på när läkaren berättade om Malmös vikigaste regel:

- I Malmö gillar man sport och sporten framför allt är fotboll och fotboll här är lika med Zlatan. Du kan göra vad du vill i Malmö, men prata inte skit om Zlatan.

Jag berättade det för reporter-Daniel som ockå bor här.

- Jag har hört att man får göra allt utom att prata skit om Zlatan.

- Ja vadå? Varför skulle du prata skit om honom?

 

Det är lugnt, jag pratar inte skit. Jag har fullt upp med annat. I går shoppade jag först lite och tittade in staden, sedan blev jag runtkörd i bil och käkade glass i Västra hamnen. Därefter åt vi gott på en uteservering. Läkaren skryter om att uteserveringarna här har öppet 9 månader om året. Efter maten blev det drinkar, men i går ville läkaren ta det lite lugnt, så vi gick på svartklubb.

- Vi kan väl gå hem i tid, kanske vid klockan tre, så att vi orkar upp i morgon.

- I Gävle stänger i och för sig krogarna klockan två, så med mina mått mätt är det inte så lugnt. Orkar du festa två dagar i rad då?

- Vad menar du? Finns det någon som inte orkar det? undrade läkaren.

I kväll blir det rejv i Köpenhamn. Det håller på från klockan 22-07. Tur att vi bara var ute till fyra i går då. Tur att vi tog det lugnt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörs i natt! /CT

2008-09-06 @ 19:25:06
Postat av: hanna

Alex brorsa ska träffa Zlatan imorrn. Jag får inte följa med, de har groupiestämplat mig. :(

2008-09-06 @ 22:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback