Romernas nationaldag

Grattis alla Romer. Det är er nationaldag i dag.
En påsk var jag och plåtade på en romerskola. Det var några barn, men mest vuxna som gick där. Romerna satt och pysslade och gjorde påskkärringar.

En snäll tjej ville absolut ge mig en påskkärring som hon gjort. Jag har kvar den än i dag. En man bredvid henne var inte lika snäll.
- Plåtar du mig kommer du att få ångra dig hela livet.
Han kom inte med på bild.

Sedan var det en tjej som var lite väl osvensk för min smak.
- På vilken adress bor du? Jag ska komma och hälsa på dig!
Jag ville ju liksom inte att det skulle verka som att jag har en massa fördomar, men jag ville inte heller ha ett sådant spontanbesök. Det blev till att slingra sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min mail är riktigt riktigt riktigt trasig just nu... Jag borde kanske ha Facebook också... /BL

2009-04-08 @ 17:26:51
Postat av: P

Glad Påsk!

2009-04-09 @ 10:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback