Ännu mer svininfluensa

Det är mycket svininfluensa nu. I går plåtade jag först två läkare som pratade om sjukdomen och sedan plåtade jag när en svårt sjuk kille flög i väg till Danmark för att få hjälp. Jag vet inte riktigt varför, men ambulansen hade poliseskort och en polis och flygplatsens säkerhetschef stod bredvid och passade mig. Jag kände inget behov av att gå nära ambulansen om det nu var det dom var oroliga för.


I dag var jag på ett företag och plåtade en kille som hostade i sin hand innan han hälsade på mig och reportern. Jag hälsade, men böjde mig sedan ner under bordet och sprayade mina händer med desinfektionssprayen som jag fått av Britt. Det blev lite pinsamt eftersom det luktade rätt mycket alkohol av det hela.


I dag var det även journalistlunch med föreläsning om just svininfluensan. Jag hade fått nog av den, så jag tog maten och satte mig sedan fräckt nog ner och bara tänkte på en massa annat. David och jag konstaterade att det är tur att man kan roa sig själv i sitt eget huvud när man har riktigt, riktigt tråkigt.


Kommentarer
Postat av: B.M

Jag kommer inte i morgon. Jag är sjuk.

He he...

2009-08-26 @ 16:18:02
Postat av: Pernilla

Äh, du har ju bara tryckt för mycket medicin. Lugna ner dig med det där nu och så kommer du in i morgon! Det är ju bullar och allt här då.

2009-08-26 @ 16:33:48
Postat av: B-R

Det är hemskt äckligt med folk som hostar och nyser i händerna. Dålig uppfostran!



2009-08-26 @ 17:17:57
Postat av: Anonym

Skall du bjuda på bullar en TORSDAG Pernilla!!! va´gott!

//C

2009-08-26 @ 17:51:28
Postat av: Pernilla

Sorry. Jag blandade ihop dagarna... Det blir inga bullar i morgon tyvärr.

2009-08-26 @ 19:22:44
Postat av: Anonym

Näe kom igen så kan du ju inte göra...... du kan väl baka ikväll? Nån liten liten sockerkaka iallifall!//C

2009-08-26 @ 19:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback