Brolin-kopian tagen av polis

Brolin-kopian ringde och väckte mig mitt i natten. Han viskade fram:
- Jag kan inte prata nu.
- Varför ringer du i så fall?
- Jag blir tagen av polisen nu.
- Är du full?
- Jag har druckit 35 cl Bacardi Lemon, 8 cl Bacardi Razz, 80 cl Mariestad 5,2 % och så har jag druckit två Sofiero.
- Okej, vad vill du?
- Jag kan inte prata nu.
- Nähä. Viska då.
- Polisen griper mig nu. De säger att jag har lånat bastun utan lov, men jag har frågat.
- Ja, men då är det är det lugnt, då löser det sig.
- Ja, förlåt att jag ringer och väcker dig, men jag tänkte att du kan bli min övervakare.

Enligt Brolin-kopian hade han gått och frågat ägaren till bastun om lov att basta. Ägaren som hade varit på Ålandskryssning var redigt full när han lovade det. Senare kom han skrikande ner och undrade vilka det var som bastade. Kopian sa att han faktiskt lovat dem det nyligen och då gick ägaren och ringde polisen som kom dit.
- Vi vill ställa några frågor.
- Ja, jag ska svara så gott jag kan på era frågor, sa Brolin.
Brolin fick sitta i polisbilen medan hans kompis bad att få gå på toaletten. När kompisen kom ut sprang han förbi polisbilen och hoppade i vattnet och simmade i väg. Han simmade i 40 minuter. Kopian vet inte vad det kommer att bli av det här. Han kommer nämligen inte ihåg det sista poliserna sa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

gomorron. skynda hem från stockholm. det vankas fest ikväll. /cat

2009-08-08 @ 07:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback