Kräftor, mensa och sport

Kräftorna var goda, men det är alltid lite känslosamt att bryta huvudet av de små liven. Ulrikas paj var av högsta klass och likaså hennes drinkar.


Ute träffade jag mensa-Bisse. Nu har jag rett ut hans smarthet en gång för alla. Han satt bakfull en dag och gjorde mensas test på datorn och då dök det upp en ruta som välkomnade honom att söka till det riktiga testet eftersom hans resultat råkade vara så bra. Han åkte till Stockholm och lyckades ytterligare en gång ha så mycket flyt att han klarade sig. Nu pröjsar han in medlemsavgiften varje år och behöver då aldrig göra om testet. Jag bad att få se hans mensa-medlemskort, men tydligen tar han inte med sig det på krogen. Han påstår i alla fall att han var sex poäng från att klassas som ett geni, men som alla vet... nära skjuter ingen hare.


Nu är jag tillbaka på jobbet. Jag har dubbelkollat med min alkoholmätare, så allt är i sin ordning. Det verkar bli en bra jobbdag, för det är bara sport. Först ska jag åka och titta på när Gefle tränar inför matchen mot Hammarby i morgon och sedan ska jag plåta när Saik möter Falun.


Kommentarer
Postat av: Biff Grimes

Ses på Strömvallen. Forza Bajen!

2009-08-23 @ 17:52:09
Postat av: Anonym

Som du skrev i ett tidigare inlägg förra sommaren så berömde han ju dig Pernilla för att du var smart som tog med filt på hockeyn i Sviken och slapp frysa.

2009-08-23 @ 21:33:16
Postat av: Pernilla

Ja, vi ses i morgon då Biff.

2009-08-23 @ 22:46:06
Postat av: Terrie

Hahaha.. Tur att de slipper göra om testet om de betalar. Då är de ju garanterade en plats ... jag tycker nämligen hjärnan sviker en ju äldre man blir, men det kanske bara gäller mig.



För övrigt tycker jag att det vore kul att se dig. Vi ska till Gävle en helg i november. Kanske hinner vi då, kanske inte. Kram på dig.

Postat av: Augusti 2008

Hockeyn är igång

Brynäs-AIK 1-2 eller vad det nu blev. Jag råkade hamna i AIK-klacken och tappade koncentrationen av allt skrik, men det var i alla fall trevligt att komma iväg och se hockey privat.

Annelie och jag satt med en filt runt oss som jag tagit med. Bisse trängde sig förbi för att sätta sig längre in på samma rad.

- Vad smart du är som tagit med dig en filt, sa han.

Jag vände mig till Brolin-kopian:

- Bisse är smart som fan. Han är medlem i mensa.

- Men han var inte tillräckligt smart för att ta med en filt, påpekade kopian då.

2009-08-24 @ 11:24:54
Postat av: Sandra

Hej tjejen :)



Fotar du fortfarande Gefles matcher? Jag skulle ha varit där ikväll men det blev att jag tränade istället.. ses väl i höst på hockey istället! :)



Sköt om dig!

Kramis

2009-08-24 @ 22:06:37
URL: http://xanndra.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej Sandra!



Ja, jag plåtar GIF. Synd att du inte kom dit, men vi ses senare.



Kram!

2009-08-25 @ 09:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback