Otäckt värre

Jag kom precis hem från skogen. Jag och en reporter har hängt med poliserna där.
- Jag är rädd, sa jag till reportern.
Det var mörkt och ödsligt. Hon försökte trösta:
- Men det är ju fullt av poliser här.
- Det är fästingarna jag är rädd för, förklarade jag.
Gräset var väldigt högt och vi gick över en äng. Alla poliser kände sig säkra för de var vaccinerade. Reportern var inte vaccinerad, men det behövdes inte för hon har redan haft TBE. Nu är det bara jag kvar. Nu ska jag köra snabbt hem och duscha av mig alla äckliga små kryp.

Kommentarer
Postat av: Britt

Hur noga du än duschar, kan dom dyka upp några dagar senare, från nåt dolt hörn i kroppen som man missat. Så du vet.

2009-08-11 @ 10:33:48
Postat av: P

Du får skaffa ett sånt där fästing-halsband som hundarna har.

2009-08-11 @ 15:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback