Arbetarbladet delar lika

Arbetarbladet består nu av två delar. Det har vi firat med tårta i dagarna tre. (De flesta fick bara tårta i två dagar, men jag var in på Sandviksredaktionen i dag och de firade lite längre.)


På förstasidan är en bild där alla medarbetare står tillsammans med just de tårtorna som vi senare smaskade i oss. Britt står längst fram mellan cheferna. Hon var mycket noga med att hon skulle vara snyggast på bilden. Det spelade ingen roll att resten av gänget står och blundar.


Jag är med i tidningen Journalisten i dag också. På bilden syns Brynäs massör Glenn och Mads Hansen som går förbi mig och min kamera. När Britt såg det messade hon direkt. Hon hade egentligen ingenting vettigt att skriva i sitt sms, hon verkade mest bitter och avundsjuk att inte hon fick vara med.


När jag kom in på tidningen satt Britt vid datorn.

- Pernilla du har en enkät att göra, men jag tar den åt dig, sa Britt.

- Vad fan har du för baktanke med det? frågade jag.

- Inget, jag vill bara vara snäll, sa Britt.

Sedan kom det fram att det aldrig var meningen att jag skulle göra någon enkät. Den hade hela tiden varit uppskriven på tidningens lilla linslus.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha. Ni är alltid så gulliga mot varandra. /Cat

2009-02-06 @ 13:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback