dragshow och bröd

I dag såg jag fram emot att åka och fotografera en dragshow-casting. Chefen sa att jag skulle få en helsida i tidningen till det där. Jag och reportern Christina skyndade oss iväg.


Det kom bara några stycken till castingen och en arrangör verkade mycket besviken, men de pratade och pratade och pratade i alla fall. Vi satt där i en timme och väntade på att provspelningen skulle börja, men den delen hoppade de tydligen över efter som de redan kände alla som kommit dit.  


"Seeeeegt" skrev jag på min iPhone och skickade över den till Christina. Jag visade sedan hur man skulle ruska telefonen så att texten försvann och hon blev imponerad och började skriva hon med. "Hej då konståkning på tv som håller på NU!" skrev hon.


Plötsligt började min underbara telefon att ringa så jag var tyvärr tvungen att lämna rummet. Hack i häl kom Christina som också ville smita. Det var chefen som sa att vi var tvungna att åka på ett annat jobb och det gjorde vi så gärna. Inte en enda bild blev tagen på castingen, så någon helsida i morgon blir det då inte tal om.


Vi åkte i stället vidare till en olycka där en lastbil vält och en massa bröd låg längs vägen.  

- Har ni räkost med er? frågade arbetarna när vi kom dit.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud är en vilobädd, på den vi ligga utsträckta i alltet

rena som änglar, med helgonblå ögon besvarande stjärnornas hälsning;

gud är en kudde mot vilken vi luta vårt huvud, gud är ett stöd för vår fot;

gud är ett förråd av kraft och ett jungfruligt mörker;

gud är det oseddas obefläckade själ och det outtänktas redan förruttnade kropp;

gud är evigheternas stående vatten;

gud är intets fruktbara frö och de nedbrunna världarnas handfull av aska;

gud är insekternas myriader och rosornas extas;

gud är en tom gunga mellan intet och alltet;

gud är ett fängelse för alla fria själar;

gud är en harpa för den starkaste vredens hand;

gud är vad längtan kan förmå att stiga ned på jorden!

2009-01-27 @ 08:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback