Maskkunskap

Maskar är tvåkönade, men de kan inte göra barn ensamma.

Masken har en mun men inga tänder.

Masken kan inte backa.

När masken blir rädd kommer det något gult klet från den för att den vill skrämmas.


Jag kände mig rätt elak när jag fick veta det, för det betydde att jag precis skrämt skiten ur cirka 20 stycken.

Jag var på en skola och fotograferade barn som sköter en kompost. Maskarna ska snart bli tv-kändisar, för de ska vara med i barnprogrammet "Miljöhjältarna" på SVT i morgon.


Barnen höll i maskarna så att jag skulle kunna ta bilder på dem.

- De kissar, pep ett barn fram.

Men i själva verket var det alltså det gula panikslemmet de pratade om.


Reportern Anne stod och intervjuade några barn bakom ryggen på mig.

- Är ni stolta över att era maskar ska vara med i tv?

- Nej, det är vi inte, svarade ett barn.

- Oh nej, det var inte det svar Anne ville ha, sa jag.


Mycket riktigt. Efter ett tag hörde jag Anne igen:

- Är ni lite stolta över att era maskar ska vara med i tv?

Anne fick jobba hårt för sitt reportage, men tillslut släppte det och Anne kunde pusta ut:

- Ska det vara så svårt för ett par ungar att säga att de är stolta över sina kändismaskar?


Kommentarer
Postat av: Peppe

Det där är väl ett gammalt känt fenomen.



http://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM

2009-01-27 @ 17:00:07
URL: http://soderblandning.blogspot.com/
Postat av: c

hahaha, en riktig klassiker!!!

nästa gång ni åker ut på jobb vill jag att du filmar anne så vi får se hur det går till när hon pressar fram rätt svar ur de små liven.

rysk pälsmössa ger pluspoäng!!

2009-01-27 @ 19:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback