Jobbdag nr 1

Chefen ringde och sa att jag skulle åka direkt till ett jobb för att plåta en människa som utövar yoga. Jag var lite sen, så jag tänkte att jag hoppar över kaffet för det brukar man få när man är på jobb. Sedan vände jag i dörren för jag kom på att det troligen inte alls blir något kaffe. Jag drack en snabb kopp och tur var det.

Yogamänniskan bjöd naturligtvis på nyttigt te. Det drack jag samtidigt som jag fick sitta och sniffa i mig rökelse och lyssna på pling-plong-musik. Yogamänniskan drog upp benen och fötterna i en mycket märklig position och satt sedan så under hela intervjun. Jag tittade mycket på fotsulorna som stack upp.

Praktikant-Nils messade och frågade om det fanns någonting han kunde följa med på och det gjorde det. Jag hämtade upp honom och så åkte vi och plåtade en gubbe som gillar whisky. Gubben frågade däremot hur vi ville ha kaffet. Vi tyckte egentligen att det var rätt självklart att han skulle bjuda på en Irish coffee, men vi svarade svart.

Efter det åkte jag och praktikant-Nils till en hotellrestaurang för att plåta till en matrecension. Reportrarna har redan varit där och glufsat i sig maten. De skriver inte under med sina namn, men under våra bilder står det naturligtvis att det var vi som var där. Vi vet nästan aldrig vilket betyg recensenterna ska ge stället, men får de ett dåligt betyg så är det vi fotografer som inte kan gå dit på ett tag.

Nu är jag hemma hos Hannas katter. Här är det också som ett hotell. Hanna har lagt fram rena sängkläder och en handduk. Men det är inte nog med det. Hon har även ställt fram en två nya fina doftljus och en vinflaska till mig. Men den ska jag inte sprätta nu. Nu blir det till att sova nykter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback