Dirty talk på jobbet

Min anonyma polare jobbar på bank. En av deras interna slogans är att det är bättre att sälja två kort än ett. Det är ingen farlig slogan, nog tror jag att andra banker har det värre. Min bank höjer till exempel olika avgifter med 100% till nästa år. De måste troligen få igen allt de lånat ut till Baltikum.

Min bankmans-polare ringer en gång om dagen till mig från jobbet. Oftast efter lunch. Stackarn är uttråkad.

Nu sitter jag med honom i örat och lyssnar på när han går igenom en interaktiv kurs i hur man kommer på kunder som sysslar med pengatvätt. Trots att han sitter med kursen är han lite besviken för att facebook inte fungerar på jobbet.

Jag förstår egentligen inte att han vågar ringa så mycket från jobbet för alla hans samtal spelas in. Ibland brukar jag dra igång ett litet dirty talk för att stressa upp honom, men då skrattar han bara.  

Nu är det en kund som sätter in en miljon Euro på banken.
Bankmannen frågar då varifrån pengarna kommer och kunden påstår att han sålt veteranbilar. Kunden fick inte sätta in pengar.
En ruta kommer upp på datorn att bankmannen har handlat korrekt.

- Jag får alltid beröm. Alla tycker att jag är professionell och duktig, jag får beröm av cheferna så himla ofta.
Helt obegripligt tycker jag då förstås som sitter med honom flera timmar i veckan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spr...........

2009-06-12 @ 14:38:49
Postat av: Rossi

Hallå!

Lördagens Norrköpingsbo, Fredrik, här som skriver några rader i din trevliga blogg. Härligt att se dig i IFK-tröjan hela natten lång. Du gjorde succé på Goya, definitivt. Precis som jag och Martin...

Man undrar ju lite stillsamt vem den där tränaren var som fick din kompis att dregla? Kan väl knappast ha varit 60-årige Sören Cratz, haha...



Önskar den sista sanna IFK-supportern en trevlig helg - detsamma även till er övriga läsare!!!

/Fredrik

2009-06-12 @ 23:03:00
Postat av: Pernilla

Hej Fredrik!



Jag kommer inte ihåg vilken tränaren var. Jag ska kolla upp det. Tröjan har jag kvar, så den kan jag sätta på mig nästa gång nu kommer.



Ha en trevlig helg du med!

2009-06-12 @ 23:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback