Kattvakt

Nu är jag ensam i mitt sommarboende. Ett hus i Bromma. Jag har hand om fyra katter, men alla är på vift.

Dogge är helt grå. Han är fin men hårdhänt. Om man vänder ryggen till så tar han sats och hoppar upp i nacken på en och där hänger han kvar. Det är omysigt. Mysigt är däremot att han väntar på mig när jag kommer hem mitt i nätterna, så går vi in och sover tillsammans. Han ligger bredvid min kudde.

Anton är en hungrig katt som jag har minst kontakt med.

Sabina, även kallad Fräsis, har varit en vildkatt och hon fräser åt mig varje gång jag går förbi. I förrgår fick jag ändå klappa henne tre gånger och det är riktigt stort.

Den fjärde katten heter Simon och det är husets lilla glidare. Han VIP-behandlas på grund av att han är lite smal och börjar bli gammal. Ägarna har bestämt att han ska få allt han vill. Han får särskilt god mat, han får äta hur mycket han vill och han får sitta på bordet.

Katter i all ära, men de är ändå inte mina hundar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hundar & hundar... De ser inte ut som det...

2009-06-30 @ 00:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback