Krock, krock, krock

I dag byttes den populära stranden bort mot ett klippbad. Jag och fotografkollegorna Jerker, Hanna och Gustav åkte iväg med bilen.

Jerker hämtade mig utanför ICA där jag väntat några minuter. Under de få minuterna som jag satt där backade en bil in i en annan.

Jag tyckte så synd om gubben som körde att jag tittade bort och låtsades som att jag inte såg, för jag tänkte att han skulle tycka att det var sjukt pinsamt.

Men inte då, han märkte det inte ens. Först när han klev ur bilen upptäckte han vad han gjort och då hoppade han bara in och körde fram lite. Han tittade inte ens hur det gått för bilen bakom.

När ägaren till den krockade bilen kom såg jag hur hon i sin tur backade in i bilen som stod bakom henne.

En tredje bil kom och gjorde samma sak. Stockholmarna verkar ha satt det där i system.  

Jerker krockade i alla fall inte. När vi parkerat gick vi längs en stig, hoppade över en orm, gick över en åker, hasade oss ner längs en sluttning och kom fram till en kilppa. Där låg vi hala dagen. Ensamma, med massor av fika och picknickmat.

Nu ska vi lämna bilen hemma och dricka drinkar på Odenplan. Är man ledig så är man.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som MD... Fast i hans fall var det mera en slank han hit och en slank han dit och en slank han ner i diket...

2009-06-30 @ 10:14:25
Postat av: Brolin-kopian

Låter mer som "" beskriver Prästens lilla kråkas vådliga färd.

2009-06-30 @ 16:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback