Utländskt utseende

Personen har utländskt utseende, det får man inte skriva i tidningen.
- Man ska beskriva hur personen ser ut. Man skriver alltså hur lång personen är och vilken hårfärg den har och så vidare, sa chefen.

En kollega hade alltså skrivit utländskt utseende och det gick inte för sig.
- Men om personen är kines då… Då ska man alltså inte skriva en asiat, utan en man med sneda ögon? undrade en annan kollega.

Polisen har tydligen också problem med vad man får och inte får säga.
En annan kollega frågade om polisen kunde säga om det är någon specifik kategori av människor som utför brotten. Polisen tänkte till och svarade:
- Det kan jag inte svara på, men jag kan säga att de personerna har namn som är väldigt svåra att stava till.

Bara för att slippa gnäll så kan jag berätta att jag har absolut ingenting emot personer som liksom har sneda ögon eller är mörka i hyn. Jag har många kompisar från andra länder och jag har varit tillsammans med en som ser ut som det man inte får skriva i tidningen.
(Börja inte gnälla nu Klas. Lite mörk kan man väl säga att du är.)

Kommentarer
Postat av: Klas

Varför skulle jag gnälla? Jag är ju mörk och snygg. Lite som Borat.

2009-03-05 @ 09:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback