Norrköping eller Gävle

Mina elever är grymt duktiga. I dag jobbade de på riktigt bra. Dessutom är de roliga och trevliga, så det är då ingen plåga att gå till jobbet direkt.

Själv ska jag till kursen i kväll igen. Jag är inte lika ambitiös som mina egna elever. Nästa vecka har jag prov och jag ligger väl inte jättebra till i ämnet, så jag är lite i valet och kvalet inför helgen.

En kompis vill att jag kommer till Norrköping och hälsar på. Det låter onekligen roligt, men jag borde vara hemma och plugga. Det är i och för sig inte särskilt lockande att skippa roligt bara för det.

Då kom jag på den briljanta idén att faktiskt lämna bilen hemma och ta tåget i stället. På så vis skulle jag kunna plugga under resan. Men både SJ och Veolia är så otroligt dyra, så det lönar sig absolut inte att åka kollektivt. Vad är då vitsen med att sitta i en smitthärd säkert full med förkylningar och kräksjukor och dessutom kommer man ju troligen inte i tid heller… Nä, sänk priserna för tusan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stanna i Gävle och festa här! /T

2009-05-07 @ 17:58:11
Postat av: Britt

Klart att dina elever är duktiga, när dom har sån bra lärare.

2009-05-08 @ 11:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback