Patienten tror

Sist jag var hos tandläkaren blev det lite spänt mellan oss. I morse var jag där för att fortsätta fixa med min tand, men i dag skulle jag få en annan tandläkare.

 

Jag snabbläste på dataskärmen för att se om min förra tandläkare skrivit och varnat den nya om mig, men jag hittade inget om det. I stället såg jag den här meningen:

Patienten tror att hon i dag ska laga 46.

 

Va? Vaddå tror? tänkte jag, men jag valde att ändå inte bry mig om det där. Jag märker väl om hon börjar rota fel i munnen.

 

Jag bad återigen om en bedövningstuss innan sprutan och den satte hon uppe i gommen och det var ju märkligt eftersom 46 sitter nere.

- Nä, nu är väl tussen för högt upp? sa jag.

 

Jag tyckte att jag hörde en ”ska hon börja redan suck”  från tandläkaren, men sedan flyttades tussen ner.

Ett tag trodde jag att hon bara stoppat in en tuss utan bedövning på, men sedan kände jag att stickeffekten började kicka in. Då var det bara att höja musiken, blunda och låta tandläkaren greja på. Det gick riktigt bra. Vi höll sams hela tiden.

Kommentarer
Postat av: britt

Härligt! Bra att du talade om var tussen skulle ligga. Från det ena till det andra: Jag hörde att du fixat för mej. Hahaha!!! Jag behöver en barnvakt.

2009-10-26 @ 19:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback