Rondellkonst

Det är många som är upprörda över Gävles rondellkonst. Tidigare ställde folk ut bockar i stället för hundar i rondellerna, men nu har de gått över till större prylar.

 

En Volvojeep som målats rosa och vällts omkull kostade cirka 270 000 kronor. Den heter ”Priapos trädgård”, av Ingo Vetter, konstprofessor i Umeå.

 

På eftermiddagen i dag åkte jag till Stockholm och såg då att rondellen har piffats till ytterligare. Någon har målat en köksspis blå och ställt den framför jeepen. Framför spisen ligger en trasmatta och en bit bort står en rondellhund. I en annan rondell har någon ställt en gräsklippare som de målat i samma färg som jeepen.

 

Jag väntar med spänning på rondellernas fortsatta tillväxt. Det är på väg att bli färgglada små konsttippar lite här och där.


Kommentarer
Postat av: hanna

haha, vi har just fått en första rondell här i Bagis. Hoppas det blir en rondellbagare i den. Vi har ju redan en prinsesstårta i centrum.

2009-10-16 @ 21:25:52
Postat av: Pernilla

Nästa gång jag är i Stockholm kommer jag gärna och åker lite i er nya rondell.

2009-10-17 @ 18:26:15
Postat av: hanna

Du är så välkommen! : )

2009-10-17 @ 19:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback