Grattis till vinsten!

På min jobblista i dag står Hofors uppsatt. När jag såg ortsnamnet kan jag väl inte säga att jag hoppade jämfota av lycka. Sedan läste jag vad jag ska göra där. 13 lyckliga personer var på en mässa i Stockholm och vann där en tävling. Vinsten var att få åka och prova på att bo i Hofors en helg. I går berättade jag om mitt jobb för David som kommenterade det hela:

- Fy fan. Jag skulle lämna in direkt. En weekend låter lite långt. En dag låter till och med långt.

- Ja, det ska bli roligt att se deras miner.

- Vi måste åka dit nu, jag tror att de kommer dra hem redan i kväll. De kommer att lifta hem.

- Vad ska de titta på? Södra Hofors den ena dagen och pizzerian den andra?

- Det måste vara något jävla experiment. Tror du att det är en dockusåpa?

- Undra vad de säger till varandra…”Jag har aldrig känt mig så här lurad i hela mitt liv”, ”Och jag som tagit ledigt från jobbet och allting.”

- Värdarna har nog fullt sjå att hålla kvar dom nu.

- Gratis sprit! Gratis sprit! Stanna så får ni gratis sprit!

- Är inte självmordsstatistiken högst i Hofors?

- Allt är högst i Hofors. Självmorden, kriminaliteten…allt. Tänk om det är någon som tagit livet av sig till i morgon. Då är det bara 12 stycken kvar…

 

Även Britt kommenterade det hela lite snyggt.

- Jag får då säga att jag beundrar Hofors kommun för deras självförtroende.


Kommentarer
Postat av: Britt

När jag skrev om den här tävlingen MENADE jag verkligen att jag beundrade dom. Lite mer positivt

tänkande vill jag säga till er två.

2009-09-06 @ 12:52:03
Postat av: Anonym

Det här blogginlägget ska min chef få läsa, han älskar att höra roligheter om Hofors!

2009-09-06 @ 21:19:56
Postat av: Brolin K

Det här blogginlägget ska min chef få läsa, han älskar att höra roligheter om Hofors!

2009-09-06 @ 21:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback