Ingmar Bergman

Ingmar Bergmans prylar såldes på Bukowskis i dag. Jag kollade läget med Knut Knutsson och bestämde mig sedan för att bjuda på Ingmars tärningar som han kastade för att se hur hans dagar skulle bli. Ju högre siffror desto bättre dag, trodde han.

 

Jag var egentligen där för att fotografera det hela åt Aftonbladet, men jag sögs liksom med i hela auktionen.

Kleerup var där och honom skulle jag ta en bild på. Det jävliga var att han också ville ha tärningarna.

 

Tidigare hade en person frågat Kleerup om han var där för att bjuda.

-       Nej, jag är här för att köpa, svarade han.

Tärningarna fick han i alla fall inte. De gick för 75 000. Kleerup bjöd hårt på en skivspelare, men vek ner sig vid 95 000. Han köpte i alla fall ett fotografi på Bergman. Själv fick jag inte med mig någonting alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback