Kommentarer

-       Har du sovit färdigt nu Wahlman? frågade Marika när jag droppade in på tidningen två timmar senare än alla andra.

Det var mycket skönt att se Marika så avundsjuk på att mitt schema var bättre än hennes.

 

Själv blev jag avundsjuk på Marikas alla skor. Hon har en hel uppsättning på sitt kontor, så att hon kan välja efter evenemang som vi ska på.

 

I dag till exempel gjorde vi ett reportage om när Gefle IF spelade fotboll med barnen på sjukhuset. Då tyckte Marika att det var passande att ta sina finaste klackskor på sig.

 

Brolin-kopian ringde och undrade om bilderna som jag tagit på honom blev bra. Han passade även på att fråga vad jag ska blogga om. När jag svarade Marika kom den vanliga frågan:

-       Är hon snygg?

-       Ja, hon är snygg, men hon ska gifta sig om ett år, svarade jag.

-       Fan vad jobbigt att ha det hängande över sig ett helt år. Hur många gånger hinner man inte ändra sig då innan man trär ringen på fingret?

 

Själv har jag ingen ring. När Mattias på Aftonbladet hörde det fick jag en fin kommentar:

-       Varför är inte du värd att älskas?

 

I lördags när jag var där fick jag en ny fin komplimang av honom.

-       Pernilla, vilken fin sminkning du har i dag!

-       Tack så mycket! svarade jag.

-       Ja, jag är bara ärlig. Jag säger bara som jag tycker. Tänk alla gånger som jag varit tyst…

 

Nu fick jag även ett sms från en av mina chefer på Aftonbladet:

Du har en bild över ett helt uppslag i morron. Suddig och jävlig men ändå…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback