Situation Stockholm

En Situation Stockholm-försäljare kom dansande emot mig i går när jag skulle köpa kakor på ICA i Bromma.
- Jag måste in och handla först, för jag har inga pengar löst, sa jag.
Killen sken upp och dansade efter mig in i affären.
- Undra om kungen brukar handla här? Det borde väl vara hans närmaste affär? Fast kungen handlar säkert aldrig själv, undrade Hanna som följde med in.

Nu har jag läst ett reportage i tidningen och det handlade just om kungen. Peter Fröberg Idling har skrivit det och det bästa reportage jag läst om honom. Troligen har kungen inte varit in på ICA, för på frågan om han köper Situation Stockholm svarar han att han inte är ute på gatorna och springer på det sättet. Några hemlösa fick också ställa frågor till kungen och de undrade bland annat "Du som har så många rum och slott, känner du dig hemma någonstans?", "Tänker du någon gång på att du och din familj lever på skattebetalarnas pengar?" och Merija undrar kort och gott: "Trivs du?".

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag läste också det reportaget. Så jävla bra!

2010-08-17 @ 22:51:45
Postat av: hanna

Hoppas ändå kungen köper sig en prinskorv då och då på Ica.

2010-08-20 @ 08:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback