Snövit och Törnrosdalen

Fanny, jag och Hanna var på hotell Anglais i går. Det var som att komma hem till Fanny för alla tavlor som hängde i fönstren, i trappan och på väggarna var hennes. Hon hade bland annat flera tavlor med temat Snövit.

 

Jag kunde inte vara ute så länge för i morse hade jag ett jobb i Törnrosdalen. På ett dagis alltså.

-       Ursäkta, vet ni var Törnrosdalen ligger? frågade jag några ungdomar.

-       Har du rökt på eller? svarade dom.

 

Det konstiga med det här jobbet var att jag fick bestämma tiden själv och så hörde jag mig själv säga att klockan tio passar bra. Med tanke på att jag i vanliga fall sover till klockan tio så borde jag väl förstå att det inte alls passar.

 

Nu har jag i alla fall sovit middag för att kompensera det där. Snart ska jag hem till Ulrika som jag för övrigt döpte min kanin efter. Ullis-Gullis hette den för den var så gullig och det är hon också. Nu till exempel har hon bakat en chokladkaka med polly i som hon vill att jag ska smaka.


Kommentarer
Postat av: hanna

Var den god?

2010-08-27 @ 18:18:21
Postat av: Peter

Vackra tavlor!

2010-08-27 @ 23:25:05
Postat av: Pernilla

Ja Hanna det var den.



Och visst är tavlorna fina. Hon hade många fina på snövit också, men de plåtade jag inte för det satt så mycket folk där.

2010-08-29 @ 14:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback