Massage

I går sov jag två gånger på arbetstid. En gång när jag flög till Oslo och en gång när jag flög hem. Det var mycket skönt. Skönt är även att en fotograf på jobbet är grym på massage, så han får massera oss andra när vi har ont i våra axlar. Vi turas om att ha ont hela tiden. Det jobbiga är att han är extremt rolig att reta. Fru-skämt kan han ta, men skämtar man om hans äldsta dotter får man absolut onda ögat. Jag har jobbat upp ett så bra tempo på det där nu så jag kan fixa fram hans onda-öga-blick på mindre än 2 minuter. Det tråkiga med att det är så roligt att reta honom om dottern är att jag blir utan massage.

Nu har jag i alla fall bokat in vilken behandling jag ska ta på vår Sex and the citydag som går av stapeln på torsdag. Jag ska få bambumassage med olja och bambupinnar. Bambumassagen är inspirerad av urgamla riter från Asien. Sist Hanna och jag försökte oss på massage från Asien var när vi var i Kina tillsammans. Nästan varje dag tog vi fotmassage eftersom vi fick ont i våra fötter när vi gick runt och shoppade.

Det sista försöket slutade inte som vi tänkt oss. Vi hittade ett ställe som såg extremt lyxigt ut med en stor marmortrappa och statyer på sidorna. Där gick vi ner för att ge våra fötter den dagliga lyx som de förtjänade. Vi låste in skorna och gick vidare in i ett stort fint rum. Det rummet passerade vi och kom därefter in i ett lite mörkare och mindre mysigt rum. Det gick vi också igenom. Efter ett antal rum försvann dörrarna och istället hängde skynken för dörröppningarna. Hanna och jag tittade oroligt på varandra, men följde ändå snälla och tysta med kvinnan som visade vägen.

Till slut kom det ännu en dörr och den gick vi igenom. Där inne var en stor sal med sängar och i sängarna låg nakna kinesiska män och sov. På väggarna hängde tavlor med tjejer i underkläder. Vi passerade även det rummet innan Hanna fick nog. Utan att säga någonting hörde jag hur hon började springa tillbaka genom rummet med nakenfisarna. Jag stod kvar ett kort tag med den kinesiska tjejen innan jag bestämde mig för att jag också skulle dra. Hanna och jag rusade tillbaka genom alla rum och kom med andan i halsen tillbaka upp och fick hämta ut våra skor.

Kommentarer
Postat av: hanna

Fy fanken för det där minnet, vilken syn det var det där rummet med nakna gubbar med små skynken över sig. Aldrig mera massage i Kina... :/

2010-08-16 @ 17:04:41
Postat av: Anonym

Det finns faktiskt massage i Gävle med. Du kan väl försöka komma hit någon gång i år? /Cattis

2010-08-16 @ 20:10:09
Postat av: Klas

Hanna... om de hade skynken över sig var de väl knappast nakna... eller...?

Pernilla... Innan du övehuvudtaget ens funderar över att fika hos Cattis så ska du komma hit med en ny kaffekopp åt mig... sen kan DU få massera mig.

2010-08-17 @ 15:41:38
Postat av: Pernilla

Klas några hade tappat sina små skynken eller så brydde de sig inte om att lägga på dem.



Det var ett evigt tjat om din kopp som du själv drämt i backen. Men jag tror att jag har en kopp från Kina som du kan få. Det är en bild på mig på koppen och jag ser verkligen ut som en häxa. Det kan kanske vara någonting?

2010-08-17 @ 17:42:32
Postat av: Klas

Det låter som en kopp för mig!

2010-08-18 @ 15:19:01
Postat av: Klas

...det var indirekt du som hade sönder den. Hade du inte kommit och fikat den där ödesdigra dagen, och envisats med att vi skulle hålla till ute på trappen, så hade jag fortfarande haft min kopp...

2010-08-18 @ 15:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback