Julmingel på Zita

Lisa skrev för några dagar sedan att hon varit på bio i en gammal porrbiograf som heter Zita och ligger på Birger Jarlsgatan. Där var jag i går och tittade på filmen "What Would Jesus Buy?". Några frågor dök upp i huvudet medan jag satt där: Hur länge har stolarna varit här? Är de nya? Om inte, hur är de tvättade?

 

Det var journalistklubben som bjudit in till visningen och efteråt minglade vi och drack glögg i en trappuppgång. Det var inte den finaste lokalen jag varit i, men människorna var trevliga och det är huvudsaken.

 

I dag har jag ägnat större delen av dagen åt den sega uppgiften fakturering. Nu är det klart och jag ska därför åka hem till min vän Ida för att fira det hela.

 

I morgon ska jag fira vidare för då ska jag gå ut med Victor som jobbar som nöjesredaktör på Café. Vi får se om han kanske vill att jag ska vara omslagsflicka på julnumret.

Kommentarer
Postat av: micke

"omslagsflicka på julnumret" -Ja!

2010-12-03 @ 18:53:41
Postat av: Pernilla

Vad gulligt att du inte skrev -Nej!

2010-12-03 @ 20:28:27
Postat av: Johan

"Allt går bättre med alco-gel" är mitt måtto, så även på en f d P-Bio skulle jag gissa.... :p

2010-12-04 @ 16:37:21
Postat av: Lisa

Även om det säkert inte varit nåt fel på viljan hos de små liven , så tror jga varken klamydiabakterierna, herpes- eller aidsvirusen har haft ork att hålla ut i väntan på att få sätta tänderna i dig där i biomörkret...

2010-12-06 @ 11:21:05
Postat av: Pernilla

Jag har både alco-gel och handsprit så jag går säker.



Skönt att höra Lisa. :)

2010-12-06 @ 21:10:35
Postat av: Peter

Några av de bästa filmerna jag har sett har jag sett på Zita. Till och med efter det slutade vara porr-biograf ;-)

Postat av: Pernilla

Det var som attan. Jag får börja hålla koll på vad för filmer som visas där. Bio Rio är också bra.

2010-12-08 @ 10:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback