Måndag

På morgonen föreläste jag för 33 elever och två lärare på Borgarskolan om hur det är att arbeta som fotograf. I tre timmar skulle jag hålla låda och jag trodde först att det skulle vara enormt lång tid, men det var det inte. Tiden flög förbi. Eleverna var mycket snälla och artiga och lyssnade uppmärksamt utan att gäspa vilket jag tar som ett bra tecken.

 

Efteråt firade jag och Britt jul tillsammans vid vårt stambord på Waynes. Britt ville ju ha en företagsjulklapp och eftersom jag har ett företag fick jag rycka in. Jag hade köpt designade hjärtformade muffinformar i silikon. Jag var så orolig att hon skulle bli missnöjd över företagsjulklappen så jag bakade även kladdkaka i dem och hade chokladglasyr med blomströssel på.

 

För att fjäska ännu mera fick hon även min hemmagjorda ängel och hon lyckades se riktigt glad ut över den. SVT reportrarna Peter och Anders kom förbi och de lyfte och tittade lite på ängeln de också, sedan skrattade de.

 

Jag var faktiskt lite osäker när jag gick till julfirandet om Britt även hade köpt någonting till mig eller om det liksom bara var jag som skulle dela ut klappar, men när jag kom in så stod det redan ett litet gulligt paket på bordet och väntade på mig. Jag fick en julkula med en ursöt tomte i.

 

Det var ett trevligt julfirande vi hade där och vi konstaterade lite oblygt att de bästa firandena helt enkelt blir när vi är med.

Kommentarer
Postat av: britt

I kväll blir det fest. Kladdkaka och grädde. Mums vad goda dom var!

2010-12-20 @ 17:22:43
Postat av: micke

Pernilla, du har en del kontakter på Aftonbladet va?

Har lite frågor, är det ok om jag kontaktar dig via t ex Facebook?

2010-12-20 @ 19:08:35
Postat av: Pernilla

Vad roligt att du gillar dem Britt!



Ja, Micke det är helt lugnt. Skriv på du.

2010-12-20 @ 20:10:33
Postat av: Lisa

Meh! Jag vann ju budgivningen på ängeln om jag inte minns fel!

2010-12-21 @ 16:50:51
Postat av: Pernilla

Shit, nu har jag visst rört till det...

Jag hoppas och tror att Britt gladeligen kränger den lilla ängeln till dig. Nu kan du passa på att försöka pruta lite också. Det kommer att bli bra för alla ändå. Vi kan ta ett gemensamt möte och reda ut det hela.

2010-12-21 @ 22:48:01
Postat av: Lisa

Ni kommer att kontaktas av min advokat.

2010-12-22 @ 09:09:16
Postat av: Marcus

Så du föreläser om och är fotograf? :-P

Postat av: britt

Aldrig i livet att jag släpper min lilla ängel...

2010-12-22 @ 14:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback