I am living the dream

Alla går runt och säger ”I am living the dream” och jag kan inte annat än att hålla med. Trots att jag fått en kort körlektion som gick ut på: ”Lås dörrarna och om poliserna inte står vid rödlysena och passar så måste du stanna långt ifrån bilen framför så att du kan svänga ut och dra om någon försöker råna dig.

Samt att jag fått tipsen: ”Gå aldrig på gator på kvällen där det inte finns vakter, lämna aldrig ifrån dig ditt kontokort, ta inte ut pengar i automaten, ha inte på dig smycken, gå aldrig ensam och åk inte ens ensam i en taxi, så kan jag bara säga att Sydafrika är ett helt otroligt underbart land.

Jag har nu äntligen kommit in i vänstertrafiktänkandet och kör tack och lov inte längre som en total nybörjare.

Dagrna går ut på att sola, läsa böcker, gå på restaurang, pub, klubb eller grillfest. Samt huvudsysslan att surfa.

Tina och jag har uppbackning från åtta killar från Sverige som hjälper oss. De är bra lärare och turas om att visa hur jag ska göra. Två av dem som hjälper mig mest är läkare men i dag ska de jobba. ”Let’s go in and save some fucking lives” säger de och high fivear varandra innan de går in på sjukhuset.


Gårdagens surfing var helt underbar trots att flaggan visade på hajaktivitet i vattnet. ” Äh, så gör de bara för att för att få bra rykte inför VM, säger surfarna och surfar vidare. Men när en av killarna fick ett jack och blödde lite i pannan gick han ändå upp ur vattnet direkt för att inte locka till sig dem.

Jag trodde att jag skulle noja mycket mer över vithajarna än vad jag gör. I dag ska vi byta vågsurf mot vindsurf. Vindsurfar gör vi i en liten sjö, så i dag är det hajsäkert.


Låt dagarna gå sakta. Jag vill att den här semestern ska vara i evigheter.


Kommentarer
Postat av: Klas

Jaha! Är det J.D. och Turk du surfar med. Coolt! Hälsa.

2010-02-08 @ 14:50:30
Postat av: Rosita

Åååh så härligt du låter att ha det! Visste inte att du var i Sydafrika. Njuuut! Kram

2010-02-09 @ 12:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback