Lejon, surfing och vin

I går tittade jag på lejon, giraffer, gnuer, zebror, bufflar och leoparder.

 

Jag har även tittat på gulliga pingviner som står uppställda på led och solar.

 

Tina klev på en haj, men den var liten och ofarlig.

 

De värsta rånarna i Sydafrika verkar vara babianerna. Så fort de ser en människa med lite mat springer de fram och tar det. En man stod vid bagageluckan på bilen och en babian rusade fram, knuffade bort honom och tog upp hela kylväskan och sprang iväg. Babianerna kan öppna bildörrar, skjutdörrar och bagageluckor.

 

En av killarna vi hängde med såg när sin 2-åriga systerdotter blev av med sin smörgås. Därefter hoppade babianen in i bilen där han for runt till han hittade resten av matsäcken.

 

Vi klarade oss från babianrån och inte heller var vi rädda när vi gick ute på gatorna.

 

Surfingen var helt underbar. Jag kan inte bestämma om jag gillar våg eller vindsurfing bäst.

 

Vinprovningen var också otrolig och det hela kostade inte många kronor.

 

Semestern får helt klart toppbetyg. Tyvärr är den nu över och jag är hemma och ska skotta snö.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Babianer kan man verkligen inte lita på! ;p Låter som du haft en riktigt bra semester iaf :) Hoppas allt är bra. Kram!

Postat av: britt

Äntligen är du hemma!

2010-02-18 @ 20:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback