Sydafrika

Nu åker jag till vithajarna i Kapsteden. Jag ska alltså dit och surfa och prova vin på vingårdar. Jag kommer hem den 17 februari och till dess blir det nog ganska lugnt på bloggen för jag tar inte med mig datorn.

 

Jag hoppas att jag får en bättre semester än min kollega som var där förra veckan. Hon var där med sin man och deras tre barn. Det yngsta barnet har epilepsi och fick ett kraftigt anfall när de var i luften. Planet kunde inte landa för det var krig i alla närliggande länder så de fick fortsätta hela vägen till Sydafrika där ambulansen väntade. När barnet blev bra, blev hela familjen magsjuk i stället. De var sjuka i flera dagar och när de väl frisknade till blev mamman så förkyld att hon fick läggas in på sjukhus så hela familjen missade planet hem.

 

Jag berättade det för en vän som ändå hade lite hopp för familjen:

-       Annars då, hade de det bra annars?

Jag hoppas på bättre lycka. Hej då kylan, hej då snön.

Kommentarer
Postat av: Jaakko H

Hej!



Fan vad häftigt!

Ha det så gott under resan



/Jaakko

2010-02-04 @ 14:17:19
Postat av: Pernilla

Tack Jaakko!

Vad roligt att höra från dig.

Hoppas du har det bra!

2010-02-08 @ 11:04:35
Postat av: F.D Presslasse

Hej

Ha en trevlig semester, med fint väder och vågor som du klarar att surfa på?



MVH

F.D Presslasse

2010-02-09 @ 07:22:30
Postat av: Pernilla

Tråkigt med F.D före Presslasse... Det måste bli ändring på det. Det gick i alla fall riktigt bra att surfa. Det var fina vågor för mig. :-)

Ha det bra och plocka bort F.D!

2010-02-19 @ 00:03:06
Postat av: Jaakko H

Jämna plågor kan man väll säga :-)

Snön kom du inte undan ifrån!!

Hälsa din broder i från mig.



/Jaakko

2010-03-02 @ 23:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback