Sov gott med min kompis

Nu ska jag dricka mitt kvällskaffe så att jag orkar vara vaken och läsa lite innan det är dags att sova. Några sömnproblem har jag då inte. Jag är tack och lov inte deprimerad heller. Men om jag skulle bli det någon gång eller om någon annan är det nu så kan jag tipsa om min kompis Helena Kubicek som är psykolog och har skrivit boken: Fri från depression med kost, motion och sömn.

Tidigare jobbade hon som journalist. Vi var bland annat på Cypern där vi gjorde ett resereportage och dök tillsammans. Vi öluffade även i Stockholm och bodde på ett kloster. Roligt hade vi, men nu jobbar hon som sagt med annat och bor tyvärr alldeles för långt bort. Hon är i alla fall duktig i sitt nya yrke också, så tipset är alltså att läsa hennes bok.

Kommentarer
Postat av: Mia Jörgensen

Hej, jag sökte på sömn via knuff.se och din blogg placerade sig då högt på träfflistan. Jag heter Mia Jörgensen och är psykologkandidat som är knuten till en forskargrupp på enheten för Internetpsykiatri vid Karolinska Institutet. Under våren kommer vi att bedriva studie om internetbehandling för sömnproblem. Vi håller just nu (under januari) på att rekrytera deltagare. Låter detta intressant så finns mer information (och möjlighet att göra en intresseanmälan) på följande adress:

www.internetpsykiatri.se

(eller http://www.internetpsykiatri.se/treatment/sleep/treatment.html)



I och med att din blogg berör sömnproblem så undrar vi även om du är intresserad av att lägga upp mer information kring studien. Jag berättar gärna mer om detta om du hör av dig till mig via mail: [email protected].



Med vänlig hälsning

/Mia Jörgensen

2010-01-15 @ 11:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback