Sverige är inte så hett

Nu har jag fikat med tre kompisar. En ska precis flytta till Australien, en är här på semester för hon har flyttat till Irland och den tredje har nästan en pojkvän i Frankrike så vi får se vad det blir av henne.

De som flyttar från Sverige verkar inte ha några större planer på att komma tillbaka. Jag frågade nyligen en annan vän som också bor i Australien om hon inte ska komma hem på semester snart. Hon svarade:

-       Vadå jag var ju nyss hemma. Jag var ju hemma för två år sedan.


Det kanske inte räcker med allemansrätten längre för att hålla kvar svenskarna i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Med en dag kvar på min ettåriga studieperiod i Australien kan jag säga att Sverige är ett sjukt trist land att bo i. Tryggt och trevligt, men trist.

Postat av: Johan

Det beror ju på vad man har för fritidsintressen. Själv skulle jag aldrig lämna Sverige! Dessutom är det fantastiskt vackert här i norden. Apropå vackert så är världens vackraste kvinnor samlade på en liten yta - Sverige! :-)

2010-02-01 @ 16:07:21
Postat av: Pernilla

Har det redan gått ett år alltså. Jag antar att du haft det riktigt bra där. Jag måste resa dit någon gång.



Det är bra att du trivs i Sverige Johan. Ibland är det faktiskt trevligt här, men det är ändå alltid roligt att resa bort.

2010-02-01 @ 22:24:41
Postat av: Jimmy

Du verkar resa överallt, så boka nu genast in Australien. Världens trevligaste folk också.



Fast som Johan säger. Vackrast kvinnor i Sverige. Där ligger känguruvännerna i lä.

2010-02-03 @ 22:40:38
URL: http://www.jimmypeterson.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback