Blixtar ur datorn

"Blixten slår aldrig ner två gånger på samma ställe", säger vissa.
Jag kan konstatera att det inte stämmer. I dag på morgonen smällde det till ordentligt och en blixt flög ut ur datorn hemma. Jag trodde i och för sig redan då att det där blixtsnacket var en myt, men jag tänkte att det ändå är ganska osannolikt att det kommer en till blixt. Jag började i alla fall fixa fram sladdarna för att dra ur dem och när jag satt där så slog ytterligare en blixt rätt ut från datorn. Okej, nu är det säkert tänkte jag, men kämpade ändå vidare med sladdarna. Men säkert var det inte för plötsligt kom tredje blixten ut ur datorn. Det luktade bränt men så vitt jag vet började ingenting att brinna. Jag lämnade i alla fall sladdarna i och drog till jobbet. Jag hoppas och tror att huset står kvar, för oddsen kan inte vara stora att blixten slagit ner en fjärde gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback