Olagligt

- Vilka bågar passar till mina bulliga kinder? undrade jag i glasögonaffären.

- Du har inga bulliga kinder, svarade killen.

- Men vilka bågar passar till bulliga kinder? fortsatte jag.

- Men du har inga bulliga kinder säger jag ju.

- Okej, men vilka bågar passar till mina obulliga kinder då?

 

Jag hittade ett par bågar som jag gillade och sedan var det bara den lilla detaljen att glaset skulle bytas ut till mörkare.

 

- Jag vill ha det mörkaste ni har. Jag vill knappt se ut!

- Vi har inte mörkare än det här, svarade killen.

- Jo, jag vet att ni kan specialbeställa.

- Det är olagligt i Sverige!

 

Ja, men såklart. Det borde jag ju kunna lista ut, att det till och med finns lagar för det.


Kommentarer
Postat av: Peter

Du som ändå svänger omkring i Stockholm ofta. Kolla in "Linsen" på Norrlandsgatan. Fantastisk service och bra personal. Jag hade tre stycken som sprang runt och letade bågar åt mig.

Postat av: Pernilla

Tack för tipset Peter!

2010-06-15 @ 22:18:11
Postat av: hanna

Tack för tipset säger jag med! Har du beställt några svarta solglasögon än P?

2010-06-16 @ 07:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback