Skyldig men oskyldig

Man kan inte köpa saker i god tro längre, men jag hoppas att man kan få saker i god tro istället. När kongressen var slut i går och nästan alla gått hem satt jag kvar och skickade bilder.

Då kom en kille med en stor blombukett till mig. Han propsade på att jag skulle ta den så det gjorde jag. Han som gav mig blommorna jobbade med att plocka ihop efter kongressen, så först trodde jag att han fått den som tack för bra arbete men sedan kom jag på att jag sett den där blomman förut.

Jag letade runt bland mina bilder och ser nu att det där är blomman som Lars Ohly fick när han blev omvald som pariordförande. Jag hoppas nu inte att Lars gått omkring och letat efter sin försvunna blombukett.

Jag tar i alla fall väl hand om buketten. Den får nytt vatten varje dag och jag kommer att plocka bort vissnande blommor så fort de dyker upp. ”Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov”, sa Lars Ohly i sitt avslutningstal. Jag kan inte annat än att hålla med.



Kommentarer
Postat av: britt

hehe! Rätt tänkt. Sköt nu om den där historiska buketten. Vem vet när du får en nästa gång.

2010-05-10 @ 17:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback