Skrotlyftare

I dag plåtade jag den gröna stora skrotsamlarmaskinen Hulken. Den plockar med sin enorma klo en massa skrot från skrothögen och släpper ner det i en press- och saxmaskin. Klon ser ut som en gigantisk nallefångarklo som finns på tivoli. Skillnaden är att den här klon kan greppa ordentligt. Jag kan tänka mig ett framtida samarbete med Hulken. Det såg roligt ut så jag knäcker gärna extra och lyfter skrot.

 

En annan stor maskin kollar först av om det finns radioaktivitet i lasterna. En gång gav maskinen utslag för radioaktivitet utan att de hittade någonting i släpet. Då var det i stället chauffören som strålade. Han hade varit på skiktröntgen två dagar innan.

 

Det var fint på skroten med stora silverhögar, sladdhögar, högar som är färgglada, högar med rör och andra fina högar. Ett tips till kommunen är att de kan åka dit och hitta väldigt mycket snyggt som de kan plocka och sätta i Gävles alla rondeller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback