SM i rugby

Stockholm Exiles vann över Hammarby IF i rugby i dag. Det var stort för det var SM-final. Jag kan väl inte påstå att jag förstod reglerna helt, men jag tycker att jag fick till några actionbilder i alla fall. Två av de saker jag funderar på är varför får laget som nyss tagit ett poäng ställa upp bollen och sparka in den i mål direkt igen och varför sparkar spelarna ibland med flit ut bollen över publiken och in skogen? Det var konstigt. Uppenbart var däremot att den som just fått bollen får inom kort en massa spelare över sig.

Kommentarer
Postat av: Peter

Åh va synd att jag inte visste att du skulle vara där. Jag hade planerat att gå men det skulle till sist blivit för tajt tidsmässigt pga andra åtaganden efter.



Men jag hade kunnat vinka igen...

Postat av: Pernilla

Ja, det var synd att du inte kom och vinkade, men ditt favoritlag vann ju inte så det gör kanske inte så mycket att du missade det där.

2010-10-11 @ 21:23:59
Postat av: Mikke

Rugby er jätte cool!!!

2010-11-12 @ 00:58:00
URL: http://www.rugbybullet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback