Vinprovning och flyglektion

Tanken var att jag skulle vara nykter i går, men min bror ska gifta sig så han och hans flickvän kom med en massa olika viner och ville ha hjälp att provsmaka. Jag tyckte att det var lite bortkastat att spotta, så det struntade jag i. Efter en sådan förfest kunde jag lika gärna gå på krogen så Annelie kom och hämtade mig. Det var inte i går, eller nu var det ju det…

 

I alla fall så hoppade jag över efterfesten. Det gör jag i och för sig nästan alltid, men jag ville vara nykter i tid. Alkoholmätaren visade noll direkt när jag vaknade och det är bra eftersom man måste ha fått köra bil i åtta timmar innan man får flyga. Klockan 18.30 flög jag till Tierp och landade där, sedan flög jag över huset och vinkade till en annan pilot. Det är troligen den piloten som jag ska flyga upp för senare så det hela kan ju verka lite smörigt, men det var min flyglärares idé. Därefter flög vi hem i solnedgången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback