Brolin åker tåg

Brolin ringde och berättade att jag kan blogga om hans tågresa, så då tar jag och gör det. Han och hans mäklarkompis åkte tåg till Uppsala. I bistron fanns en färgstark kille. (eller möjligen en tjej för Brolin är lite osäker på könet) Personen såg i alla fall felplacerad ut i jämförelse med vanliga resenärer. Tåget stannade i Tobo, en station som är så ny att den inte börjat användas än. Inga tåg stannar vanligen där, men nu gjordes alltså ett undantag och av åkte killen i bistron. Brolin skulle skämta lite och frågade därför konduktören om hon möjligen sett hans bror. Han beskrev utseendet på personen som kastats av och sedan sa han:

”Vi ska till Akademiska i dag och han är inte så talförd, jag har hans biljett här."

Brolin berättade att konduktören blev likblek i ansikten och ville gå upp i atomer. Mäklaren tyckte att det blev lite pinsamt och räddade situationen. Han förklarade att Brolin bara skojade.

”Han hade ingen biljett och inga pengar. Då åker man av, även om det är i Tobo", sa den lättade konduktören.


Kommentarer
Postat av: Per-Olov F

HAHAHA Det där var det roligaste jag läst på länge :D

2011-08-10 @ 08:23:13
Postat av: Catta

:-D Roligt!

2011-08-10 @ 21:17:05
Postat av: A

Han kan den där Brolin! Fan vad roligt!

2011-08-20 @ 16:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback