Wild kids

I dag plåtade jag Wild kids. Presskillen var väldigt snäll men yr. Grindarna till Furuviksparken var öppna så vi åkte in. Väl där så ringde vi för att höra var vi skulle åka och han svarade att det är nära safarin. Jag åkte runt överallt och letade.

- Vi kan låtsas att det här är en rundtur så som dom har på Kolmorden, sa jag och började guida reportern.

- Här till höger har du kängruna. Här till vänster bor kamelerna. Här är det några andra djur och här är strutsarna.

Sedan åkte vi ut till äventyrsön men där var det lugnt så jag åkte tillbaka hela vägen till poolen eftersom vi åter ringt presskillen som svarade att det är i början av parken. Där var det inget så jag åkte runt bland karusellerna.

- Det är som en skräckfilm det här, sa reportern.

Hon ringde åter presskillen och berättade att vi nu åkt förbi glasskiosken och var vid bergochdalbanan. Hon frågade om det är där någonstans och presskillen trodde det.

En bil kom åkandes inne i parken så jag stoppade den och han guidade oss rätt. Vi åkte ut ur parken och vidare några kilometer och där i skogen stod presskillen och tog emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback