SAIK-Vänersborg 6-6

På bandyn i går skulle jag sikta extra på den nya Vänersborgspelaren Joakim Hedqvist. Det pratades mycket om honom innan matchen och många trodde att han skulle göra mål efter mål. Efter sju minuter kom han in på isen och jag snor nu den andra fotografens citat…

"Alla vill ha den där jävla Jocke och han åker ju bara runt och gör inte ett jävla skit."

Men som han sa i Arbetarbladet…

"Det är en ny klubb och jag har en träning med laget, då blir det lite passivt."

Han var säkert bara ödmjuk och ville förmodligen inte glida in som en diva och ta över direkt.

 

Trots att han knappt rörde bollen fungerade bilderna i alla fall och det trots att jag åkt på stryk innan matchen. Det var den där otrevliga maskotpingvinen Pigge som spöade upp mig mellan spelargången och isen. Jag gjorde inte som Jesus och vände andra kinden till utan jag slog tillbaka. Jag laddade och boxade till honom mitt i magen. Jag trodde att han var lite mer vadderad än så där. Stackaren. Men för att lägga mig på en barnnivå kan jag åtminstone säga att det var han som började.

 

De där maskotarna verkar gilla att slå mig. Brynästigern sparkade mig i huvudet en gång när han hoppade upp på sargen. Det var i och för sig inte med flit, men senare brottade han ner mig framför hela publiken så jag låg där på golvet med tigern över mig. På sidan stod flera poliser och skrattade så det verkar vara fritt fram för de där odjuren att bete sig hur de vill och det drar de ju nytta av.

 

På slutet av matchen gjorde i alla fall Pigge ett halvt försök till att vara snäll. När jag stod och plåtade kom han och ordnande ett eget godisregn över mig. Han hällde tuggummin över mitt huvud. Tack och lov var de otuggade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback