En härlig teckning

I går när jag var hos Kattis ville hennes barn leka med mig.

Hugo och jag gick in i lekrummet och körde med en stor hög kran. Vi hissade min mobiltelefon i en liten skopa upp och ner och fram och tillbaka.

- Jag vill bara pyssla. Det är därför jag är så duktig på det, sa Lova.

 

Till slut fick Hugo nog av kranen och vi började också pyssla. Jag skrev "Hugo + Lova = Snälla" och så ritade jag en sköldpadda med hjärtan på skalet. Sedan gav jag teckningen till Lova, men jag fick backning direkt.

- Nej, det saknas någonting, konstaterade hon och sköt tillbaka teckningen till mig.

 

Sedan flyttade hon sig närmre och fortsatte:

- Jag ska hjälpa dig så att din teckning också blir härlig.

Bokstäverna och hjärtana skulle fyllas i med färg och sköldpaddan var lite för blek den med. Lova tog över och gjorde färdigt allt och sedan konstaterade hon:

- Nu har du också gjort en härlig teckning.

Kommentarer
Postat av: Ex-klassisen-Lottis

Tidningen gjorde ett reportage om min son för någon vecka sedan. Höll tummarna för att det skulle dyka upp någon man kände igen - men icke, ingen Pernilla så långt ögat nådde på Göranssons! Hoppas allt är topp med dig. Kram Lotta fd. Almén

2011-02-25 @ 15:59:30
Postat av: Pernilla

Ja, det var synd att det inte var jag som fick plåta. Medieprogrammet ska läggas ner så någon gång framöver ska alla fd elever bjudas in till fest. Om vi inte ses innan så hoppas jag att vi ses då. Hoppas även att allt är fint med dig. Kram

2011-02-27 @ 16:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback