Hjältebrandmannen David

Doris kom ner från trädet i går. Den femåriga katten hade varit borta i tio dagar och några av dem hade hon tillbringat skrikandes uppe i tallen. Doris med familj hade nyss flyttat och troligen smet hon för att gå hem till vad hon tycker sig. Brandbilen med hjältebrandmannen David kom lite efter klockan 13, men han fick genast ett larm och var tvungen att dra. Det var en brand i Järbo som gick före katten. Efter klockan 18 kom bilen tillbaka och Doris togs ner och åkte då genast hem för att fira lill-matte som fyllde 11 år.

 

Järbobranden hittades troligen av brandflyget som ofta är ute och spanar. Det är bra att inte hela Gästrikland brinner ner, men samtidigt har jag svårt att få lektionstider eftersom de hela tiden tar mitt flygplan till spaningen. I dag efter klockan 18 får det inte brinna för då har jag lyckats få en flygtid. Om vädret vill och planet håller ska jag flyga till Borlänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback