Från det ena till det andra

Hundarna följde med till Norrsundet där jag var på ett jobb i dag. Den ena hunden älskar att åka bil och den andra följer med på grund av ren avundsjuka. Vi passade på att gå en promenad vid havet. Jag kände då att jag också vill ha en sommarstuga. Sedan kom jag på att min brors stuga börjar bli fin för de ska gifta sig där i sommar och den ligger vid vattnet, så där kan jag vara om ett tag. När jag kom hem frågade jag mamma om vi ska kasta ris på dem när de har gift sig, men hon är också djurvän och tänker på fåglarna. ”Då kanske fåglarna får ont i magen, men vi kan kanske koka riset först” funderade hon.

Det tycker jag är en kanonidé. Vi kokar en stor gryta och sedan får alla gäster skopa ur byttan och hyva på turturduvorna.


Kommentarer
Postat av: Terrie

Det är vuxenpoäng på det där med sommarstugetankar ;=)

Postat av: Terrie

Det är vuxenpoäng på det där med sommarstugetankar ;=)

2011-05-05 @ 21:43:02
URL: http://pyrra.blogspot.com/
Postat av: hanna

Hyr stuga! det kanske jag ska göra i sommar. :)

Rosenblad är fina att kasta.

2011-05-05 @ 22:20:53
Postat av: Pernilla

Ja, det är ju det Terrie. Det verkar som om jag har mognat lite.



Rosenblad är fint det med. Synd på blommorna bara. Jag tror ändå att jag kör med en gryta kletigt ris i alla fall.

2011-05-06 @ 15:51:22
Postat av: Pernilla

Missade lite... Skoj att du ska hyra stuga Hanna! Då kan jag komma och hälsa på.

2011-05-06 @ 15:53:09
Postat av: Ulrika

Ska jag ta med fågelfrö och kasta på brudparet ;)

2011-05-09 @ 18:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback