Österbybruk

I dag har jag varit i Österbybruk på jobb. Det var verkligen ett gulligt samhälle med små affärer och små gulliga hus. De har tydligen ett välkänt bageri där också. Enligt byborna så vallfärdar det folk dit från hela landet. De flesta kommer för att köpa en påse frysta bullar för 130 kronor. Jag ville inte missa denna påse så jag köpte en jag med. Mamma har namnsdag två dagar i rad nu så hon fick den. Men själv har jag inte tid att fira med bullar för jag ska på femkamp med Borgarskolans medielärare. Vi ska hålla till på Interpool och jag har för avsikt att vinna alltihopa. Det hade kanske varit passande att lägga ut en bild på de söta husen nu eller möjligen på bullpåsen, men bageriets gröna monster var gulligare så jag väljer dem istället.


Kommentarer
Postat av: fredrik

dom ser trött ut,är du som en duracel imorgon och på g!

2011-11-19 @ 01:17:39
Postat av: Pernilla

Jag vaknade väl inte direkt upp som någon duracell, men jag blir piggare och piggare ju längre bort från morgonen man kommer...

2011-11-19 @ 11:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback