Barnvakt

En vän till mig sa att det är så mycket spam på facebook och med det menade han mammor som skriver om sina barn. Jag ska inte tjata så mycket om min lilla pyttis, jag ska bara berätta om hur jag fick reda på det. Det var på en kräftskiva med familjerna och alla fick ett paket var. I paketet var det t-shirtar med personliga tryck, men med samma text. ”Världens bästa barnvakt” stod det.

 

Jag kom att tänka på det när jag fick veta att foto-Britt varit barnvakt i dag. Hela tiden gick hon runt och kallade barnet för Astrid. Efter att barnet blivit hämtad hörde mamman av sig för att berätta att flickan inte heter Astrid utan Vera. ”Inte undra på att hon inte lyssnade” konstaterade Britt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback