Grodan Boll

Min bror tjatade att vi skulle ut och springa, sedan kom han ner ombytt i nya svarta tights. Jag tyckte att han borde ha köpt gröna istället så att han skulle bli ännu mer lik Grodan Boll. Han påstod att även när han springer sitt saktaste så blir det jättesnabbt bara för att han har de där byxorna på sig. Vanligtvis brukar jag få bestämma allt. Om jag ska springa först eller sist och hur långt och fort vi ska springa. På slutet brukar han sedan köra barnvarianten och alltid låta mig springa först i mål. Han försöker nog vara pedagogisk och tro att jag ska bli inspirerad och tagga igång på att jag vann. Men i dag när han sprang med sina snabba byxor var det annat. Han sprang fort och gick dessutom och vann hela rundan. Han rusade i mål och ställde sig där för att vänta på mig. Vilket jäkla sätt.


Kommentarer
Postat av: Modepolisen

Va, tights? Blev inte de olagliga ungefär samtidigt som pannband och heltäckande skidoveraller i pastellfärg? Var försiktig så att du inte åker dit för medhjälp till grov smaklöshet på offentlig plats.

2011-10-07 @ 10:22:54
Postat av: Pernilla

Jag ska vara försiktig, men hela spåret verkar vara fylld med sådana där grodbyxor så det blir ett helt gäng intagna i så fall.

2011-10-07 @ 17:22:09
Postat av: Modepolisen

Jaså, ja det måste ju isåfall röra sig om redan intagna som bara är tillfälligt uttagna för dagen då :)

2011-10-09 @ 21:36:30
Postat av: Annelie

Barn måste även lära sig att förlora ibland. Tror att det sporrar dem mer än att vinna faktiskt.. ;)

2011-10-13 @ 22:53:59
Postat av: Pernilla

Inget av det verkar fungera på mig tyvärr.

2011-10-15 @ 17:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback