Matjobb

Annika och jag var på ett lyxigt matjobb i dag. Vi satt utomhus invirade i filtar mellan två eldstäder. Solen sken den med, så det var varmt och skönt. Vi blev serverade förrätt, varmrätt och efterrätt. Jag plåtade och åt om vartannat och det hela höll på i flera timmar så vi hann få i oss massor. Jag blev så proppmätt att jag inte orkar äta någonting mer i dag.

 

Det var kanske en sådan dag Annikas son hade sett framför sig i går då han fyllde 6 år. Han hade sagt till sina vänner på förskolan att han skulle vara hemma på sin födelsedag. Han blev väldigt förvånad när det visade sig att man går till skolan precis som vanligt trots att man fyller år.

- Men du skulle ju vara hemma, sa kompisen Victor när födelsedagsbarnet kom in på förskolan.

- Ja, jag trodde det, svarade han uppgivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback