Fredag

Spanar in facebookuppdateringar för att se vad alla gör. (+ att ha någonting att blogga om)

 

Två uppdateringar handlar om stöld. Tillsammans blev det en komplett utrustning…

 

Rickard: I morse var min cykelhjälm stulen efter att jag lämnat kvar den på pakethållaren över natten... synd på en sliten hjälm köpt för fyra år sedan för 299 kronor på ICA maxi i Bromma...

 

Klas: Vad är det för sopa som snor en treårings cykel? Nu ska jag ut och leta snorvalpar!

 

Några handlar om mat…

 

Per: Konsum. När jag väl hittat ketchupen visste jag att senapen inte kunde vara långt borta.

 

Jennie: Är sjukt sugen på kebab. Men jag är ju veggo. Hurskadegå?

 

Sedan kommer två övriga…

 

Andreas: Kräver att den där vädersajten byter namn till oklart.se om de inte hostar upp den där utlovade sommarvärmen snart.

 

Stefan: Är det fredag nu eller?

 

Ja, Stefan det är fredag nu. Min granne Kattis har nämligen fredagsfika för släkten varje fredag. Hennes släkt är bortrest i dag, så jag fick vara stand-in. Vi fikade och tittade på när sonen Hugo lekte favoritleken sopåkare. Han tömde tunna, efter tunna och blinkade, tutande och backade. Jag kunde inte låta bli att försöka imponera på pojken.

- Jag känner en sopåkare!

Han blev imponerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback