Fartyg och flygplan

Precis när jag rensat ut ännu mera i garderoben kom en klisterlapp i brevlådan om att Mercy Ships kommer och hämtar upp kläder i dag. Passande. Det står att de har ett oceangående fartyg som är bemannat av läkare, lärare, ingenjörer, sjömän, agronomer, kockar, dataexperter och att de tillsammans besöker några av världens mest fattiga och utarmade länder. Alla livsförvandlande operationer/tjänster erbjuds kostnadsfritt för mottagaren. Hoppas att det stämmer för både jag och mina grannar har ställt ut påsar till dem.

 

Om man inte vill åka båt kan man flyga. På Valbo köpcentrum är det flygsportsdagar i morgon och på söndag. I vanliga fall går jag mest på systembolaget i det där bygget, men nu ska jag passa på att se mig om i de andra affärerna också. Här står det lite mer om flygdagarna.


Kommentarer
Postat av: britt

Jag ställde också ut klädkassar till dom. Har aldrig hört talas om den organisationen, men dom verkar seriösa...

2012-04-28 @ 21:35:58
Postat av: Pernilla

Det låter bra Britt. Konstigt att man aldrig har hört talas om dom bara.

2012-05-01 @ 14:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback